Novostavba trati Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla
Aktuální stav
Dokumentace pro povolení záměru je hotová a projednaná, na úřad nyní dodáváme poslední dokumenty. Povolení záměru by pak mělo být vydáno v polovině roku 2025.
Základní informace
Tady začínáme stavět úplně novou trať. Bude dvoukolejná, elektrifikovaná, o délce 5,5 kilometru. Vlaky mířící od Buben za novým nádražím v Ruzyni změní směr o 90 stupňů na sever a budou následovat trasu Pražského okruhu.
V místě křížení budoucí trati s dálnicí D7 vznikne rozsáhlý přestupní terminál Dlouhá Míle. Jeho dominantou bude nová železniční zastávka v otevřeném zářezu, nad kterou budou stanoviště meziměstských a příměstských autobusů. Součástí terminálu bude parkoviště P+R s kapacitou přes 1000 aut, přičemž tento počet bude možné výhledově zvýšit výstavbou parkovacího domu.
Z Dlouhé Míle pak novostavba tratě vede souběžně s dálnicí D7, od které se pak u Aviatické ulice stočí do areálu letiště k terminálům 1 a 2. Pod nimi vznikne nová podzemní stanice Praha-Letiště Václava Havla, která je řešená v samostatné etapě.
Spolu s úseky z Veleslavína do Ruzyně, stanicí v areálu letiště a propojení od letiště k trati do Kladna je projekt připraven na realizaci formou PPP.
Realizace stavby
2027–2030
Zhotovitel
budoucí koncesionář PPP
Projektant
AFRY CZ, AF-Infrastructure AB
Videovizualizace