Modernizace a dostavba Masarykova nádraží
Aktuální stav
Právě stavíme.
Základní informace
Masarykovo nádraží prochází největší proměnou ve své 175 let trvající existenci. Po komplexní modernizaci bude mít víc kolejí i nástupišť, protože právě na tomto nádraží budou mimo jiné končit vlaky z tratě na letiště a do Kladna. Dnes Masaryčkou projde každý den na 30 tisíc cestujících, v krátké době tu ale dopravní ruch bude ještě mnohem čilejší.
Kolejiště nádraží překlene speciální platforma, která zkrátí přístup na nástupiště a zároveň propojí nyní komplikovaně prostupnou oblast mezi hlavním nádraží a Florencí. Součástí platformy bude také hala pro cestující, z níž se k vlakům dostanou pohodlně eskalátory, schodišti a výtahy. Rekonstrukci Masarykova nádraží ale neocení jen cestující. Část platformy bude osazena zelení a vytvoří tak unikátní relaxační zónu v samotném centru města. Své místo na střeše dostanou fotovoltaické články, které se využijí k napájení osvětlení nebo informačního systému. K zavlažování zeleně poslouží dešťová voda zachycená v retenčních nádržích.
Celý projekt navazuje na novou zástavbu soukromého developera po obou stranách nádraží.
Realizace stavby
03/2024 – 2027
Zhotovitel
STRABAG Rail a STRABAG
Projektant
SUDOP PRAHA
Realizace stavby i projektová dokumentace je spolufinancována EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF)
Videovizualizace
Video ze stavby