Modernizace a dostavba Masarykova nádraží

mapa

Aktuální stav 

Právě stavíme.

Základní informace 

Masarykovo nádraží prochází největší proměnou ve své 175 let trvající existenci. Po komplexní modernizaci bude mít víc kolejí i nástupišť, protože právě na tomto nádraží budou mimo jiné končit vlaky z tratě na letiště a do Kladna. Dnes Masaryčkou projde každý den na 30 tisíc cestujících, v krátké době tu ale dopravní ruch bude ještě mnohem čilejší.

Kolejiště nádraží překlene speciální platforma, která zkrátí přístup na nástupiště a zároveň propojí nyní komplikovaně prostupnou oblast mezi hlavním nádraží a Florencí. Součástí platformy bude také hala pro cestující, z níž se k vlakům dostanou pohodlně eskalátory, schodišti a výtahy. Rekonstrukci Masarykova nádraží ale neocení jen cestující. Část platformy bude osazena zelení a vytvoří tak unikátní relaxační zónu v samotném centru města. Své místo na střeše dostanou fotovoltaické články, které se využijí k napájení osvětlení nebo informačního systému. K zavlažování zeleně poslouží dešťová voda zachycená v retenčních nádržích. 

Celý projekt navazuje na novou zástavbu soukromého developera po obou stranách nádraží.

Realizace stavby 

03/2024 – 2027 

Zhotovitel 

STRABAG Rail a STRABAG

Projektant 

SUDOP PRAHA

Realizace stavby i projektová dokumentace je spolufinancována EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF)

 

logo EU Logo SFDI



Videovizualizace

 

 

Video ze stavby