Modernizace trati Praha-Dejvice – Praha-Veleslavín

mapa

Aktuální stav 

Etapa má vypracovanou dokumentaci pro územní rozhodnutí. V současné době probíhá proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA.  

Základní informace 

Žádné přejezdy, žádné bariéry. O tomto úseku trati z centra Prahy na letiště a do Kladna nebude po jejím vybudování ani památky. Tedy, na povrchu. Etapa z Dejvic do Veleslavína totiž povede pod zemí. Začíná ve stanici Praha-Dejvice, kterou vybudujeme v rámci etapy vedené od zastávky Výstaviště. Z podzemního terminálu propojeného se stanicí metra Hradčanská vede trať novými dvoukolejnými raženými tunely pod Ořechovkou. Trasa tunelů přitom prošla důkladným hodnocením jak v českém, tak i zahraničním kontextu a byla vybrána jako nejlepší a nejbezpečnější varianta. Schválila ji rovněž zastupitelstva pražského magistrátu a Prahy 6.

Kromě toho, že převedení železnice pod zem v tomto případě umožní minimalizovat dopady provozu na obyvatele i životní prostředí, uvolní se také trasa současné železnice. Zelená radiála, která na jejím místě vznikne, bude sloužit jako prostor pro volnočasové aktivity a relaxaci a stane se zcela novou spojnicí Dejvic a Divoké Šárky pro chodce a cyklisty.

Realizace stavby 

2027–2030 

Zhotovitel 

zatím nebyl vybrán

Projektant 

Metroprojekt Praha